Gå til sidens indhold

Webinar for ledere: Ledelse og design af forandringsprocesser

På dette webinar får du inspiration til, hvordan du som leder kan skabe autentiske og bæredygtige forandringsprocesser i din organisation ved at bruge flere visuelle metoder.

Webinar 010920 DDD

På webinaret stiller vi skarpt på, hvordan du kan se dine medarbejdere på en ny og anerkendende måde. Vi kigger også på, hvordan du gør kringlede og svære forandringsprocesser på arbejdspladsen mere simple.

Foråret 2020 har lært os, at forandringer kan komme med lynets hast, og det kræver omstillingsparathed, kreativitet og ikke mindst en anderledes ledelse af vores medarbejdere. Spørgsmålet i fremtiden bliver: Hvordan designer vi rammer, så mennesker (nemmere) kan arbejde sammen?

På webinaret får du indblik i, hvordan en procesdesigner arbejder og hører om teorien bag. Samtidig bliver du introduceret til teknikker til at overføre dette til din egen organisation.

Med udgangspunkt i sin nye bog Ser du mennesket? - Inspiration til ledelse og design af forandringsprocesser præsenterer Kristine Karlshøj også et par cases, hvor designmodeller er anvendt.

Du bliver her introduceret til tre visuelle metoder:

  1. Sådan griber du en forandring an
  2. Sådan leder du dine medarbejdere igennem en forandring
  3. Sådan designer du den proces, der skal til, for at tackle forandringen

Oplægsholder er Kristine Karlshøj, ledelsesrådgiver, facilitator og procesdesigner. Kristine rådgiver ledere både i det offentlige og private erhvervsliv. Hun er direktør i konsulentbureauet Karlshøj & Co, som primært designer og faciliterer forandringsprocesser i virksomheder og organisationer.

Vært ved webinaret er Niels Bergmann, udviklingskonsulent og arrangementsansvarlig i Forbundet Kultur og Information.

Målgruppe: Arrangementet er forbeholdt ledere, altså medlemmer som har ledelsesansvar.

Arrangør: Arrangementet er en del af rækken af samarbejdet omkring arrangementer for ledere under titlen "Inspiration og værktøjer til dig som er leder".

Morgenmoederellevelogoersamletapril2020

Webinaret er arrangeret af Forbundet Kultur og Information i samarbejde med ATO (Ansatte Tandlægers Organisation), Dansk Journalistforbund, Dansk Psykolog Forening, Danske Scenografer, Den Danske Dyrlægeforening, DM (Dansk Magisterforening), FAOD (Forbundet Arkitekter og Designere), Forbundet Kommunikation og Sprog, JA og Konstruktørforeningen.

Sådan deltager du i webinaret:

  • Du kan deltage via din computer eller via en tablet eller smartphone med Adobe Connect app installeret.
  • Deltager du via PC eller Mac, skal du bare have webadgang via en browser.
  • Deltager du via tablet eller smartphone, skal du før webinaret have downloadet Adobe Connect Mobile via App Store eller Google Play.

Kort før webinaret starter, sender vi dig på den mailadresse, som du har angivet ved din tilmelding, et link til det digitale møderum.

Du kan komme ind i møderummet ca. 30 minutter før, webinaret starter. Vi anbefaler, du er inde senest 10 minutter før, så du kan nå at sikre dig, at du har god lyd.

Du kan deltage aktivt i webinaret ved at være med på chatten undervejs. Her kan du skrive kommentarer, spørgsmål og videndele med de andre webinardeltagere.

Webinaret, inkl. chatten, bliver optaget, så du og andre medlemmer kan se og høre det efterfølgende.

Hvad er et webinar?
Et webinar er et web-seminar, som foregår på nettet. Her møder du din underviser og facilitator live. På selve webinaret er der mulighed for at stille skriftlige spørgsmål til underviseren. Du behøver blot en computer, tablet eller smartphone, et par højtalere eller måske endnu bedre et par høretelefoner og endelig en nogenlunde god internetadgang, så kan du være med.

Da webinaret afholdes i samarbejde mellem en række organisationer, er det nødvendigt, at vi oplyser dit navn og arbejdssted til den arrangerende organisation. Dermed udveksler vi også oplysning om dit fagforeningsmedlemskab. Ved din tilmelding giver du tilladelse til, at vi kan udveksle disse oplysninger. Oplysningerne udveksles udelukkende med den arrangerende organisation og slettes af denne efter webinaret er afholdt. Du kan til enhver tid trække dit tilsagn tilbage i form af at framelde dig webinaret.

Kontakt

Gert Aagaard van Hauen
Chefkonsulent

gert.jpg