Gå til sidens indhold
På grund af implementering af nyt medlemssystem er der lukket for telefonkontakt til DDD fra den 18. - 25. juni FAQ

Attest til handelsundersøgelse

FH har udviklet eHest, der gør det nemt, fleksibelt og sikkert for dig at udfylde, gemme og sende alle dokumenter og billeder til brug for handelsundersøgelsen. Nedenfor er der samlet en række spørgsmål og svar om eHest.

Aftalegrundlag

For at aftalegrundlaget er anvendt korrekt, skal dyrlægen sikre sig:

  1. At både køber og sælger har underskrevet aftalegrundlaget (papirversion), før handelsundersøgelsen begyndes.

Bruges platformen eHest, skal dyrlægen sikre sig:

  1. At både køber og sælger har godkendt aftalegrundlaget via den mail, som de modtager fra eHest. Når køber eller sælger har godkendt, genereres en mail i systemet om, at parten har accepteret grundlaget. Det er vigtigt, at du som dyrlæge kontrollerer, at godkendelsen foreligger fra både køber og sælger, før handelsundersøgelsen begyndes. Har begge parter godkendt aftalegrundlaget, er det fyldestgørende som underskrift. 

For heste, der handles på auktioner, kan der være særlige forhold, som gør sig gældende. Læs mere om handel på auktioner her: Handelsundersøgelse af heste forud for auktioner

Medlemmer af DDD, der har spørgsmål til aftalegrundlaget, kan kontakte WTWs forsikringsmægler, Dorte Jaquet på telefon: 8813 9533 eller e-mail: dorte.jaquet@wtwco.com

Den Blå Handelsattest

Blanketterne til Den Blå Handelsattest kan bestilles i DDDs sekretariat ved henvendelse til e-mail ehest@ddd.dk eller bestil blanketterne her på hjemmesiden. Blanketterne kan også bestilles i en engelsk udgave.

Kontakt

eHest