Behandling af personoplysninger ved deltagelse i arrangementet
Sådan behandler vi dine oplysninger – læs om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger ved tilmelding og deltagelse i vores arrangementer.
Når du deltager i et arrangement udbudt af Den Danske Dyrlægeforening (DDD), behandler vi almindelige personoplysninger, som du har givet os. Dette omfatter navn, telefonnummer, e-mailadresse, typen af spor samt eventuelt stillingsbetegnelse, arbejdsplads og adresse.
Hvis arrangementet udbydes af Ansatte Dyrlægers Organisation og Veterinær Lederforening, behandles desuden følsomme personoplysninger om fagforeningsmæssigt tilhørsforhold.
Kilder til oplysninger
Vi indsamler dine oplysninger enten direkte fra dig eller via din arbejdsgiver, hvis det er denne, der har tilmeldt dig.
Formål med behandlingen
Vi behandler dine personoplysninger for at:
✔ Gennemføre arrangementet og informere dig om praktiske forhold.
✔ Udsende markedsføringsmateriale, deltagerlister og evalueringer.
Retsgrundlag for behandlingen
Behandlingen sker i henhold til persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, da den er nødvendig for at opfylde aftalen om din deltagelse. Derudover kan behandlingen ske efter artikel 6, stk. 1, litra f, hvor vores legitime interesse er administration af arrangementet.
Når Ansatte Dyrlægers Organisation og Veterinær Lederforening er arrangør, behandles oplysninger om fagforeningsmæssigt tilhørsforhold efter artikel 9, stk. 2, litra d, da det sker som en del af foreningens legitime aktiviteter.
Videregivelse af oplysninger
Vi kan dele dine oplysninger med oplægsholdere, medarrangører og konferencesteder i nødvendigt omfang.
Billeder og videooptagelser
Under arrangementet kan der tages situationsbilleder og videooptagelser til brug for kommunikation om eventet. Disse kan offentliggøres på www.ddd.dk og i publikationer med sløring af personhenførbare oplysninger, medmindre du har givet samtykke til andet.
Opbevaring af oplysninger
Vi opbevarer dine oplysninger i vores medlemssystem Membersite/-care samt økonomisystemerne DAX og Business Central, så længe det er nødvendigt.
✔ Medlemsoplysninger opbevares, indtil dit medlemskab ophører.
✔ Oplysninger for ikke-medlemmer opbevares i henhold til bogføringsloven i regnskabsåret plus fem år.