Har du en sundhedsfaglig baggrund som fx dyrlæge, farmaceut eller biomediciner? Og er du interesseret i at arbejde med bivirkninger? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsens sektion for national lægemiddelovervågning (PVDK).
Om sektion for national lægemiddelovervågning
Du bliver medarbejder i en organisation, som har visionen om via innovation og løbende forbedringer at blive en af Europas førende lægemiddelstyrelser. Vi har udarbejdet en perspektivrig og ambitiøs strategi, der skal bringe Lægemiddelstyrelsen i europæisk topklasse.
Sektionen for national lægemiddelovervågning overvåger og forbedrer sikkerheden ved brugen af markedsførte lægemidler i Danmark. Sektionen består af tre teams, hvoraf det ene er Lægemiddelbivirkninger, som har ansvaret for at sikre grundlaget for bivirkningsindberetninger og håndtere alle danske indberetninger om bivirkninger ved lægemidler fra borgere, industrien og sundhedsprofessionelle i en europæisk kontekst. Det er netop i dette team vi udvider med flere akademiske medarbejdere, hvor der er tale om faste stillinger foruden en tidsbegrænset stilling på 12 måneder (barselsvikar).
Bivirkningsområdet er i hastig udvikling, og der er behov for at finde nye løsninger, der skal sikre den bedst mulige viden til gavn for patientsikkerheden. Som led heri er der bl.a. sat fokus på et styrket samarbejde med brugerne og sundhedsvæsenets parter med særlig fokus på mere automatiserede og IT understøttede indberetningsløsninger. Vi har implementeret lean i vores forretning og ser lean principperne, som fundamentelle i vores løbende arbejde med at udvikle både interne og eksterne processer til gavn for lægemiddelovervågningen og patientsikkerheden.
Din hverdag hos os
Det primære fokus i dit arbejde vil som udgangspunkt være at:
- registrere og foretage en faglig validering af de modtagne danske bivirkningsindberetninger (sagsbehandlingen foregår på engelsk)
- arbejde med løbende forbedringer i indberetningsprocesserne
- besvare henvendelser og vejlede borgere, lægemiddelvirksomheder, læger og andet sundhedspersonale om lovgivning og processer vedrørende indberetning af bivirkninger
- samarbejde med relevante kollegaer på tværs af sektionen.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en akademisk uddannelse med medicinsk indhold. Du har interesse for og gerne erfaring med lægemiddelsikkerhed, men erfaring er ikke en forudsætning.
Du kommunikerer ubesværet både på dansk og engelsk.
Vi forventer, at du er fleksibel, robust og trives i en travl og afvekslende hverdag, hvor du ser faglig sparring med dine kolleger, prioritering af opgaver, procesoptimeringer samt forbedringer som en naturlig del af din arbejdsdag. Du er en teamplayer med en positiv tilgang til tingene, har et godt humør og er konstruktiv i samarbejdet med dine kollegaer. Du er engageret, kvalitetsbevidst, har sans for detaljen og kan overholde deadlines.
Vi tilbyder
Vi kan tilbyde et spændende job og gode kollegaer, kontaktflade til patienter, læger, lægemiddelindustri, andre myndigheder samt på tværs af lægemiddelstyrelsen.
Vores arbejdsklima er energisk, uformelt og præget af stor fagligt engagement og gensidig respekt. Du vil få mulighed for at anvende og udvikle både dine faglige og personlige kompetencer.
Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Yngre Læger.
I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stille spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til Teamleder Trine Brinkmann på telefon: 2979 9246.
Er du interesseret?
og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 35-36. Du kan læse mere om os på
Lægemiddelstyrelsen er en del af Sundheds- og Ældreministeriet og myndighed for godkendelse og overvågning af lægemidler, medicinsk udstyr og kliniske forsøg samt administration af apoteksstrukturen. Vores mission er effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og medicinsk udstyr til gavn for patienter og samfund. Vi er ca. 475 medarbejdere og i samarbejde løser vi en vigtig opgave på grundlag af dansk og europæisk lovgivning og med øje for opdragsgivere, borgere, virksomheder og samarbejdspartnere. Vi indgår i den forbindelse i en række europæiske og internationale samarbejder og stræber efter at indtage en ledende rolle på europæisk plan.
Vores vision er at være en styrelse i europæisk topklasse med meningsfuldt arbejde, høj faglighed og udviklingsmuligheder i balance med gode fysiske rammer og fokus på sundhed og medarbejdertrivsel.
Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund
Vores mission:
Effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og sikkert medicinsk udstyr til gavn for samfundet.
Vision
Lægemiddelstyrelsen i europæisk topklasse
- Aktiv dialog og samarbejde - værdi for borgerne
- Kvalitet og leverancer til tiden
- Faglighed og engagement – en fantastisk arbejdsplads!
- Bidrag til Danmark som førende life science nation
- Drivkraft i det europæiske samarbejde og en stærk international position