En studieadjunkt vil blive tilknyttet vores allerede etablerede fagmiljøer ved instituttet, og arbejdstiden må forventes at afspejle undervisningsopgaverne, og derfor vil timetallet variere i løbet af hvert semester.
Studieadjunkt er en uddannelsesstilling i op til seks år, hvor målet er at kvalificere sig undervisningsmæssigt til en stilling som studielektor. En deltidsansat studieadjunkt vil være særligt værdsat som en brobygger mellem den forsknings- og praksis-baserede undervisning, som kendetegner vores integrerede undervisningsmodel ved campus AU Viborg.
Undervisningens fokus
Der skal primært undervises på kurserne ”Anatomi og Fysiologi”, ”Basale kliniske færdigheder” og ”Kliniske færdigheder” på bachelor- og kandidat-delen af veterinæruddannelsen, og det skal være på mindst ét af følgende fagområder indenfor én eller flere dyrearter af særlig relevans for uddannelsen: anatomi, osteologi, biomekanik, kirurgi, intern medicin og ortopædi.
Ansvarsområder
- Indgå i planlægning, opbygning og gennemførelse af undervisningen samt udprøvning i de nævnte fagområder.
- Indgå i den undervisningsmæssige (pædagogisk/didaktisk) videreudvikling af de/t pågældende kurser og undervisningsområde/r.
- Et universitetspædagogikum ved AU skal gennemføres i løbet af ansættelsen, hvis det ikke allerede haves.
Kvalifikationer
- Kandidatgrad i veterinærmedicin eller indenfor et andet relevant fagområde.
- Erfaring fra relevant ansættelse indenfor dyrlægeverdenen.
- Have lyst til og gerne erfaring med undervisning på dansk.
- Evner til at arbejde selvstændigt og til at være del af et interdisciplinært team.
- Have gode kommunikative evner og være en god og positiv kollega.
Processen
- I ansøgningen skal det gøres klart, hvordan man som deltidsansat ved ANIVET vil opretholde sin anden deltidsansættelse i erhvervet.
- Ansøgningerne bliver bedømt ligesom ansøgere til faste videnskabelige stillinger ved AU (link), hvor der indgår et bedømmelsesudvalg og en interviewrunde.
Hvem vi er
Instituttet arbejder med forskningsopgaver på højeste internationale niveau indenfor bæredygtig fødevareproduktion, miljø, klima samt sundhed og velfærd for dyr og mennesker. Aktiviteterne er grundlaget for instituttets forskningsbaserede myndighedsrådgivning og undervisning indenfor dyrevidenskab og veterinærmedicin på både bachelor-, master- og Ph.d.-niveau. Vi tilbyder et levende, engageret og innovativt lærings- og studiemiljø, som er tæt integreret i et uformelt og multikulturelt forskningsmiljø med en høj grad af professionalisme, samarbejder og netværksaktiviteter. Arbejdspladsen er kendetegnet ved ligeværdighed, god work-life balance og en åben diskussion på tværs af forskellige fagområder.
Få flere oplysninger om Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab på https://anivet.au.dk/
Kontakt
Yderligere information om stillingerne kan fås ved at kontakte:
Institutleder Charlotte Lauridsen, tlf. 2443-9639, charlotte.lauridsen@anivet.au.dk eller Viceinstitutleder Henrik Callesen, tlf. 2080-3435, henrik.callesen@anivet.au.dk
Ansættelse og arbejdssted
Ansættelsen sker på Aarhus Universitet (AU) med løn og ansættelsesvilkår som for ansatte på universiteter eller højere læreanstalter (link). Arbejdsstedet er Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab (ANIVET), AU Viborg, Blichers Allé 20, 8830 Tjele.
Formalia
Ansøgningen skal indeholde CV, eksamensbevis, og evt. undervisningsportefølje. Øvrige informationer om kvalifikationskrav samt stillingsindhold forefindes i Cirkulære om protokollat om visse ansættelsesvilkår for videnskabeligt personale ved universiteter
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Referencer
Hvis du ønsker, at en referenceperson skal uploade et referencebrev på dine vegne, så angiv venligst referenceper-sonens kontaktoplysninger, når du indsender din ansøgning. Vi anbefaler, at du laver en aftale med den pågældende, inden du indtaster referencepersonens kontaktoplysninger, og at du sikrer, at referencepersonen har tid nok til at skrive referencebrevet inden ansøgningsfristen.
Det er desværre ikke muligt at sikre, at referencebreve indgivet efter ansøgningsfristens udløb bliver taget i betragt-ning.
Såfremt du ønsker at tilføje en referenceperson efter at du har indsendt din ansøgning, så skal du indsende oplysninger på referencepersonen (Navn, Stilling, Arbejdsplads og E-mail) samt navn på den stilling du har søgt til: hr.nattech@au.dk
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en ressource og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge
Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk